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  • Kenichiro Ohashi

松尾大介 2022

更新日:10月9日

Daisuke MATSUO 2022






彼方なる痕跡 22022 faraway traces 22022

ブロンズ、杉 (bronze,cedar)、w90×d36×h179 ㎝、2022




展示作品全体(含:惑星&宇宙船)

the whole exhibits, including planets and spaceships




展示作品部分

a part of the exhibits





展示作品部分

a part of the exhibits




第6回八色の森の美術展。会場:池田記念美術館

壁を背にした作品「彼方なる痕跡 22022」について。

昨年同様、石膏型の湯口にブロンズを注ぐ際にあふれ出したブロンズを作品にしたもの。しかし、本人曰く、今年は壁面への広がりとして空間に展開。空洞からあふれ出た形と向き合いながら、空洞の闇、さらにその先にある何かを探しているとのこと。

私としては数年来探求してきた異なる素材、異なる形、異なる温度など作品を構成する要素の対比が作品の「黒」の中に見えたような気がしておもしろかった。

つくる側とみる側は視点が違う。

どうぞお運びください。


The 6th Yaironomori Art exhibition (Ikeda Art Museum).

About the work ”faraway traces 22022” standing on the wall.

It is, as same as last year, a work with the bronze overflowing from the opening of the plaster molds during the casting. But according to the artist, this year he focused on development on the wall as a spatial expanse. Facing the shape of the overflowing, he looks for the darkness where it comes from and something from there on.

I am interested in that contrasts of the constituents like materials, shapes and temperatures, which he has been studying for some years, can be seen more obviously in the "black " of the work.

People creating and watching art have different viewpoints.

It is worth watching anyway.


池田記念美術館 ikeda memorial museum of art

sep. 03 - oct. 23, 2022

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